fbpx

URDA Participates in UN High-Level Meeting in New York

Share on email
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

After receiving the ECOSOC membership, URDA, represented by its executive director Jihan Kaisi, participated in a high-level meeting on universal health coverage attended by more than 158 countries participated in this meeting, including representatives of the Member States, observers of the General Assembly, ambassadors, parliament representatives, etc.

This meeting, which is held under the theme “Universal Health Coverage: Moving Together to Build a Healthier World,” aims to expedite progress toward universal health coverage, including financial risk protection, access to quality essential health-care services and access to safe, effective, quality and affordable essential medicines and vaccines for all.

Our representative in New York commented on this event: “It is a good opportunity for us at the humanitarian field to discuss universal access to health worldwide, since a big number of patients in Lebanon don’t have access to health services, and they suffer a great deal to get the needed medical treatment due to financial hardships. Although URDA implements numerous medical projects in Lebanon, the need is still bigger than what’s being covered”.

وبعد الحصول على العضوية الاستشارية في المجلس الاقتصادي والاجتماعي للأمم المتحدة, شارك الاتحاد, ممثلاً بمديرته التنفيذية, في اجتماع رفيع المستوى بشان التغطية الصحية الشاملة، حضره ممثلين لاكثر من 158 بلد، بما في ذلك ممثلين عن دول الأعضاء، ومراقبين للجمعية العامة، سفراء وممثلو البرلمان الخ.
هذا الاجتماع الذي عقد تحت عنوان ” التغطية الصحية الشاملة: التحرك معا لبناء عالم صحي،” يهدف الى تسريع التقدم نحو التغطية الصحية الشاملة، بما في ذلك الحماية من المخاطر المالية، والحصول على خدمات الرعاية الصحية الاساسية الجيدة, والحصول على الأدوية و اللقاحات الآمنة و الفعالة والميسورة التكلفة للجميع.
وقد علقت ممثلتنا في نيويورك عن هذا الحدث: ” انها فرصة جيدة لنا في المجال الانساني لمناقشة الوصول الشامل الى الصحة في جميع انحاء العالم, لان هناك عددا كبيرا من المرضى في لبنان ممن لا يمكن لهم الحصول على الخدمات الصحية, حيث أنهم يعانون الكثير للحصول على العلاج الطبي المطلوب بسبب الصعوبات المالية. وعلى الرغم من ان اتحاد الجمعيات الاغاثية والتنموية ينفذ العديد من المشاريع الطبية في لبنان, الا ان الحاجة لا تزال اكبر من ما يتم تغطيته حاليا “